اشعه ماوراءبنفش به چشم آسیب جدی می‌زند

 

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه::اشعه ماوراء بنفش ناشی از جوشکاری به چشم آسیب می‌رساند و چنانچه مسائل ایمنی رعایت نشود موجب کاهش دید می‌شود.

حسین طباطبایی متخصص پوست در گفتگو با   باشگاه خبرنگاران گفت: اشعه ماوراءبنفش جوشکاری موجب دو حالت سوختگی حاد و مزمن پوست می‌شود. 
 
وی افزود: پوستی که دائما در تماس با این اشعه حاصل از جوشکاری باشد ملتهب شده و ایجاد یک سفتی موضعی می‌کند. 
 
وی با اشاره به اینکه نور ناشی از جوشکاری روی کلاژن پوست تاثیر می‌گذارد و باعث تغییر رنگ و قرمزی پوست می‌شود، توصیه کرد: استفاده از دستکش در این افراد از این سوختگی جلوگیری می‌کند. 
 
*اشعه ماوراءبنفش به چشم آسیب جدی می‌زند
 
علیرضا رجعتی حقی فوق تخصص شبکیه در این خصوص گفت: جوشکاری به دلیل اشعه ماوراءبنفش به چشم آسیب می‌رساند و چنانچه مسائل ایمنی رعایت نشود به خصوص شبکه قرنیه به شدت تاثیر این اشعه قرار گرفته و موجب عفونت نیز می‌شود. 
 
وی با اشاره به علائم اولیه گفت: درد، قرمزی، سوزش و اشک نیز از علائم شروع حساسیت چشم بوده و چنانچه این اشعه روی سلول‌های قرنیه اثر بگذارد باعث از بین رفتن آن می‌شود. 
 
این متخصص تصریح کرد: اشعه ماوراءبنفش ناشی از جوشکاری باعث از بین رفتن قسمتهای مختلف شبکه شده و به مراکز بینایی آسیب می‌رساند و نتیجه موجب کاهش دید و کوری می‌شود. 
 
وی خاطرنشان کرد: چنانچه در این افراد کوچک‌ترین نور باعث درد می‌شود استفاده از عینک دودی و استراحت در جای تاریک و کم نور توصیه می‌شود. 
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید